Poszukiwanie wiosny- gimnastyka narządów mowy.
Opowiadamy dziecku o Języczku, który poszukuje wiosny. Dziecko we wskazanym momencie wykonuje
określone czynności.
Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje śpiew ptaków). Języczek
wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu (dziecko klaszcze uderzając szerokim
językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia: kle, kle). Zatrzymał się na leśnej
polanie (dzieci wymawiają: prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (dzieci oblizują wargi ruchem
okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (dziecko wykonuję krótki wdech nosem, chwilę
zatrzymuję powietrze i długo wydycha ustami). Było ciepło i przyjemnie (dziecko uśmiecha się, rozchyla
wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (dziecko
oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i powąchał
kwiaty (dziecko wdycha powietrze nosem) i kichnął (dziecko kicha, wymawiając: a-psik). W tym
momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla jeża (dziecko ziewa przeciskając język między
złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (dzieci
kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie).